EMOJI




Tidak dinafikan ada orang yang berkira-kira dan teragak-agak mengetik emoji ❤️ bila berinteraksi di alam maya pada hantaran rakan.
Khuatir timbul salah faham. Lebih mudah ketik emoji universal 👍 sebagai tanda sokongan atau sekadar meninggalkan jejak.
Tapi...
Bagaimana pula halnya seorang pencinta seperti saya?
Saya suka saja ketik ❤️ jika saya rasa si pekongsi harus menerima ❤️ saya.
Adakah akan ditohmah menggoda?
Aduhaiii... saya terbaca luahan seorang rakan tentang emoji ❤️ yang di salah ertikan.
Saya suka beri ❤️ tak kira perempuan atau lelaki dan tanpa prejudis. Di mana-mana. Saya penuh dengan cinta.
Dan ia tidaklah terus membawa maksud,
"I love you" atau "Saya cinta awak."
Seandainya saya pula menerima ♥️ tidak pula saya terperasan, melatah atau membuat andaian yang bukan-bukan.
Selagi semua interaksi dan komunikasi berbentuk cantuman aksara, kita janganlah terlalu serius.
Lebih-lebih lagi di media sosial.
Kalau hendak ungkapkan cinta, berdepan terus, lafazkan dari hati, meniti ke bibir dengan pandangan yang memukau.
Hanz
Pencinta old-skool

Comments