Punca Sexless dan Childless Marriage Yang Ramai Tidak Tahu


Seorang sahabat berhubung dengan saya dan berkongsi pengalamannya. Sahabat memberi izin untuk paparan di sini.

Beberapa persoalan berlegar dalam fikiran saya sekarang:

1) Adakah ada perkaitan dengan painful intercourse? / non-pleasurable s*x?
2) Adakah ini menjadi asbab pasangan yakni suami memberi alasan 'makan luar' sebab tak puas dengan pasangannya yang halal?
3) Adakah ini yang dikatakan 'jalan tak buka' sewaktu seorang ibu bertarung di medan bersalin yang menjurus kepada intervensi medikal terutama Cesarean?
4) Adakah ini antara asbab sukar mendapat zuriat?
.
Secara peribadi, 4 soalan tersebut yang bermain dalam fikran saya berdasarkan pengalaman saya didatangi oleh ramai pasangan yang mendapatkan khidmat saya untuk persediaan bersalin. Dan, ada di antara alumni pernah bercerita 2 perkara ini pada saya:
** Sukar dapat zuriat dan ada di antaranya perlu membuat rawatan insentif medikal dalam pelbagai cara. Setelah disahkan mengandung setelah sekian lama childless marriage, zuriat mereka itu digelar 'precious baby'
** Ada juga bercerita tentang hymen tebal dan sukar terbuka (jalan tak buka) ketika bersalin.



[Perkongsian yang pernah disiarkan di jalur masa FB bertarikh 10 Disember 2019]

Comments